Internet

2020 – rok sklepów internetowych

Czy jest to przesadne określenie? Chyba nie. Gwałtownie rośnie liczba zarówno e-konsumentów, jak i e-sklepów. Według szacunków, wartość rynku zakupów online w tym roku wyniesie 100 mld zł, a przed wybuchem pandemii szacowano ją o 30 mld mniejszą. (źródło: wiadomoscihandlowe.pl)

Rok 2020 już na zawsze zapisze się w naszych głowach jako widmo strachu, strat i bankructwa. Koronawirus pokrzyżował plany wielu przedsiębiorcom na całym świecie, ale jak z każdej porażki, i z tej należy wyciągnąć wnioski i zamiast się załamywać, zacząć działać ze zdwojoną siłą.

Trendy e-commerce

Przyszli, jak i obecni właściciele sklepów internetowych powinni zwrócić uwagę na obowiązujące trendy e-commerce, dzięki którym zachęcą jeszcze większe grono odbiorców do skorzystania ze swoich usług.

Jednym z nich jest niewątpliwie m-commerce, czyli sprzedaż za pomocą urządzeń mobilnych. Z miesiąca na miesiąc obserwuje się wzrastającą tendencję do przeglądania sklepów internetowych na smartfonach. Dlaczego tak się dzieje? Jest to zapewne kwestia coraz lepszej optymalizacji na tych urządzeniach. Dodatkowo, potencjalni klienci coraz częściej spędzają wolny czas korzystając z urządzeń mobilnych, przeglądając strony i e-sklepy – zabijając tym samym nudę. Jak podaje portal dotpay.pl w 2016 roku w tym celu telefonu używało 28% ludzi, a w 2019 już 43 %.

E-commerce, w tym e-sklepy nie istniałyby bez płatności internetowych. Na tym obszarze również zauważa się coraz większy rozwój. Szybkie przelewy internetowe, są nie tylko – jak sama nazwa wskazuje – szybkie, ale i bezpieczne, co bardzo podoba się dużej rzeszy internautów dokonujących zakupów przez internet.

Duże ułatwienie w płatnościach online przynoszą również portfele elektroniczne (e-wallet) – stale rozwijająca się metoda płatności bez użycia fizycznej karty i logowania się do banku. Ta forma jest świetną alternatywą do klasycznych form płatności online – wygoda i bezpieczeństwo!

Kolejną, innowacyjną metodą płatności są płatności odroczone, które pozwalają klientom na zakupy, za które mogą zapłacić do 30 dni od daty zamówienia. Towar zostaje standardowo wysyłany, jednak płatność może być uiszczona w późniejszym terminie, zdarza się nawet rozkładanie kwoty spłaty na raty do 12 miesięcy.

Kanapka za uśmiech?

Chińczycy są przodownikami w używaniu nowoczesnych technologii i już chyba każdy kto choć trochę obserwuje digitalowy świat wie, że to właśnie stamtąd czerpiemy wiele pomysłów na ulepszenie sektora e-commerce.

Metodą płatności w tamtych rejonach, która jest w tym momencie na topie jest skanowanie rysów twarzy przy pomocy aplikacji Smile to Pay. Jak myślicie, czy taka metoda sprawdziłaby się w naszym kraju? 😉

About Media Solutions Group

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *