Biznes, Internet, Reklama

Meta title i meta description – jak je tworzyć, by pracowały na pozycjonowanie

Meta title i meta description - jak je tworzyć, by pracowały na pozycjonowanie

Meta title i meta description to niewielkie, wydawałoby się nieistotne elementy kodu strony internetowej, które jednak mogą okazać się bezcenne przy długofalowym pozycjonowaniu organicznym. To jest z kolei kluczowe dla budowania pozycji marki w sieci. Dlatego zerknij na te kilka zasad tworzenia meta title i meta description, aby realnie wpłynąć na magiczny wskaźnik klikalności CTR. 

Meta title i meta description – czym to się różni

Meta title to tytuł każdej podstrony, który pojawia się w wyszukiwarce Google. Meta description natomiast jest jej krótkim opisem. Oba stworzone zostały przez właściciela przeglądarki jako części algorytmu ułatwiającego pozycjonowanie. Jednak bardzo szybko okazało się, że nie zdają egzaminu, gdyż właściciele stron www używali tego miejsca dla bombardowania użytkowników słowami kluczowymi. Zamiast ułatwiać, utrudniało to pracę robotom Google. Dlatego ostatecznie właściciel zdecydował się na modyfikację. Od 2018 roku meta tag Title i meta tag description nie mają bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie strony, a jedynie są częścią kodu źródłowego.

Jednak…

Meta title i meta description – dlaczego warto docenić ich rolę

Te krótkie treści odpowiednio skomponowane są świetną bazą informacji. To nimi właśnie kieruje się większość użytkowników przed podjęciem decyzji o kliknięciu na daną stronę.

Co to oznacza w praktyce?

Jeśli meta title i meta description zachęcą użytkowników do odwiedzenia witryny, zwiększa się jej współczynnik kliknięć CTR, a strona w końcu uznawana zostaje przez algorytmy Google za wartościową. Jeśli użytkownik znajdzie na niej to, czego szukał i pozostanie na dłużej, jej popularność znów winduje w górę. To z kolei prowadzi do poprawy konwersji na stronie, zyskuje ona uznanie “w oczach” robotów przeglądarki, które chętniej przesuwają ją na wyższą pozycję. Miejsce w pierwszej 10 – pożądane przez wszystkich – gwarantuje zauważalność, zwiększoną klikalność, wyższą konwersję, wzrost liczby użytkowników i klientów, jeśli mówimy o sklepie online.

Jak widać, warto tym niewielkim elementom poświęcić nieco uwagi.

Meta title – jak go stworzyć

Meta title jest pierwszym, co rzuca się w oczy w wyszukiwarce, zatem musi oddawać tylko to, co najważniejsze. Jego celem jest nakierowanie zagubionego użytkownika na to, co znajdzie na danej stronie.

Używaj więc krótkich haseł. Jeśli to możliwe, stosuj słowa kluczowe w meta title. W tym wypadku postaraj się, aby znalazły się na początku.

Pamiętaj także, że każda podstrona powinna mieć własny tytuł.

Meta description – 5 głównych zasady tworzenia

Opis meta jest o tyle istotny, że pozwala przybliżyć użytkownikom Twoją działalność, usługi, ekstra podejście i wszystko to, co Cię wyróżnia. To on tak naprawdę zachęca do kliknięcia dalej. Dlatego warto poświęcić mu więcej czasu. Tym bardziej, że jeśli go pominiesz, Google sam sobie poradzi. Skopiuje początkowy fragment z podstrony, który jednak może nie oddawać tego, co masz do przekazania.

Nie ma tak naprawdę jednej, wspólnej zasady sukcesu meta description. Powstaje on zazwyczaj metodą prób i błędów, a dobrą informacją jest to, że można go ciągle modyfikować.

Wprawdzie jedna reguła nie istnieje, jednak możemy bazować na kilku podstawowych wskazówkach, które pomogą stworzyć optymalny opis.

  1. Pilnuj tych pikseli

Meta opis daje Ci większe pole do popisu. Masz na niego aż…155-160 znaków. Tak w 2018 r. zadecydował Google. Tak jak w przypadku meta title liczą się piksele, a nie typowo rozumiane przez nas znaki, dlatego zalecamy trzymać się dolnej granicy.

Co się stanie, gdy meta description będzie dłuższy?

W zasadzie niby nic. Google zamieści tyle, ile mu się zmieści. Resztę utnie, wprowadzając wielokropek. Szkoda by było. Dlatego przemyśl treść i pilnuj długości.

  1. Dobierz słowa kluczowe w meta description

To tak naprawdę dla nich piszesz, bo to przez nie trafia do Ciebie użytkownik. Dlatego zastanów się, jakie frazy warto zamieścić w danym opisie. Dobrze, aby były kompatybilne z tym, co użytkownik znajdzie na danej podstronie oraz z tymi frazami użytymi właśnie na niej. Te wpisane przez użytkownika w wyszukiwarkę zostają automatycznie pogrubione. Ma to na celu ułatwienie Internautom buszowanie po sieci, a Tobie daje możliwości pozycjonowania.

  1. Pisz prawdę

Masz zaledwie 166 znaków, aby do siebie przekonać. Jednak nie obiecuj gruszek na wierzbie. W meta description pisz tylko to, co naprawdę masz do zaoferowania lub co użytkownik znajdzie na Twojej stronie. Nie ma nic gorszego niż rozczarować potencjalnego Klienta. Prawdopodobnie już do Ciebie nie wróci , a wzrost wskaźnika klikalności będzie tylko chwilowy. Czy warto ryzykować?

  1. Indywidualizuj meta description

Przygotuj unikalny opis dla każdej podstrony. Pozwoli Ci to precyzyjnie dobrać słowa kluczowe oraz rozszerzy ich zakres. Ponadto taki tekst będzie rzetelny i kompatybilny dokładnie ze wskazaną podstroną.

  1. Pozwól im żyć

Warto, aby meta description żył i się zmieniał. Dbaj o to, aby był dopasowany do aktualnej oferty. Nie zapomnij zmodyfikować danych, gdy przeniesiesz firmę w inne miejsce. Informuj o nowych promocjach i sezonowych wyprzedażach. To świetne miejsce na takie działanie. Wykorzystaj je.

Meta title i meta description – krótkie zdania warte uwagi

Meta tagi nie są łatwe właśnie ze względu na swoją długość. Trudno jest przekazać wszystkie zalety zaledwie w dwóch linijkach tekstów. Poświęć im więcej czasu.

Natomiast jeśli zlecasz wykonanie strony i copywriting firmie zewnętrznej, upewnij się, że otrzymasz także i tę usługę. W Media Solutions Group jest ona standardem, dlatego wiemy, jak wiele zdziałać może te kilka słów.

Zachęcamy do eksperymentowania.

Trzymamy kciuki.

Zespół Media Solutions Group

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *