Internet, Reklama

Konto biznesowe na Instagramie – jak to ogarnąć?

Instagram to narzędzie, które bardzo szybko buduje relacje między Twoją firmą, a odbiorcami. Nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców migruje na tą właśnie platformę. Jak założyć profil biznesowy i jakie płyną z tego korzyści?

Należy zacząć od tego, że każdy przedsiębiorca, który zakłada swój biznes i planuje rozwijać go w internetowym światku, powinien mieć założone przynajmniej prywatne konto na Instagramie. Z takiego konta łatwo przejść na profil biznesowy, w którym dostępnych jest wiele ciekawych opcji, statystyk i możliwości na reklamowanie swojej firmy.

Czy warto?

Ostatnie statystyki wyraźnie mówią, że bardzo sprawdzają się Stories, czyli krótkie relacje na Instagramie. Przez takie skondensowane filmiki można zdobyć rzeszę odbiorców, a nawet przekonać kogoś do skorzystania z usługi/zakupu. Wystarczy zwrócić uwagę odbiorców na kilkanaście sekund, zrobić korzystne zdjęcie, najlepiej w towarzystwie znanego influencera lub założyciela firmy – budowanie zaufania to podstawa dobrze prosperującego biznesu.

CTA (call to action) – to kolejna zaleta Instagrama. Twoi odbiorcy mogą się z Tobą bezpośrednio skontaktować, czy to przez wiadomości prywatne, czy przez maila, telefon, który można podać przy zakładaniu konta.

Bezpośredni kontakt z twórcą, czy zarządcą profilu to teraz coś bardzo pożądanego.

Jak się w tym odnaleźć?

Konto prywatne można przekształcić na dwa rodzaje kont biznesowych: konto twórcy i konto firmowe. W zależności od tego czym się zajmujesz, powinieneś wybrać przeznaczony do tego model.

Konto twórcy będzie odpowiednie dla osób publicznych, artystów, producentów, liderów opinii.

Konto biznesowe dla lokalnych marek, sprzedawców, organizacji, firm, dostawców różnego rodzaju usług.

Dzięki zmianie konta prywatnego na firmowe uzyskasz dostęp do bardzo ciekawych statystyk, takich jak: pory w jakich najczęściej odbiorcy odwiedzają Twój profil, w jakim są wieku, czy jakie posty są najczęściej przez nich wyświetlane.

Instagram daje również dostęp do bardziej szczegółowych danych pod każdym postem. Możesz śledzić wszystkie interakcje, które zaszły w momencie publikacji do obecnej chwili, a są to między innymi zasięgi danego posta, płeć, wiek Twoich odbiorców, ilość wizyt w profilu i wiele innych!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *