Internet

Co to jest SEO Copywriting i dlaczego tego potrzebujesz?

Zacznijmy od rozwinięcia skrótu: SEO, czy Search Engine Optimization (w dosłownym tłumaczeniu: optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych). SEO Copwritning to nie tylko dobrze przygotowany tekst. Co należy jeszcze zrobić, by twoja pozycja w wyszukiwarce była na najwyższym miejscu?

Poznaj potrzeby klienta

Wiesz dokładnie na jakim temat chcieliby czytać twoi obserwatorzy? Możesz mieć jedynie przypuszczenia. Żeby zamieszczać na swojej stronie teksty, które faktycznie będą sprawiały frajdę i będa miały wysoką czytalność, nie snuj domysłów. Możesz skorzystać z narzędzi do dobierania słów kluczowych. Po wpisaniu adresu swojej strony internetowej, wyświetlą się najbardziej popularne frazy i słowa kluczowe, które były wyszukiwane przez twoich potencjalnych klientów. Wykorzystaj je!

Prawidłowa konstrukcja

Popularne frazy i słowa powinny znaleźć się przede wszystkim w tytule, leadzie i śródtytułach. W tym celu stosuje się nagłówki (H1, H2, H3 itd.), które odczytują boty wyszukiwarki i według nich indeksują twoją treść. Warto więc zadbać by były prawidłowe.

Dość niedawno Google wprowadziło zmianę w wyglądzie tytułów w wynikach wyszukiwania – nie jest on już określany w ilości znaków, a szerokością podaną w pikselach. Tytuł musi mieścić się dokładnie w 600 px, jeśli będzie większy, zostanie ucięty, a w miejscu kolejnych liter będzie wielokropek.

Nie zapomnij o formatowaniu tekstu. Takie sprawy jak wytłuszczenie najważniejszych fraz, czy wyjustowanie całego tekstu jest zabiegiem niezwykle przydatnym. Nie tylko dla wyszukiwarek, które “widzą” właśnie te szczegóły, ale również dla obserwatorów. Dbajmy o naszych czytelników i ich komfort, w końcu to dla nich powstaje każdy artykuł!

Czytelnik jest najważniejszy!

O nim nie możemy zapominać. To on generuje ruch na stronie, co zwiększa automatycznie widoczność w sieci. OK, więc co zrobić by przypadkowy internauta kliknął właśnie twoją stronę w gąszczu miliona innych, podobnych stron? Aby zwiększyć klikalność w link kierujący do twojej www, naucz się pisać przyciągające nagłówki. Dobry, chwytający i krótki tekst, który odpowiada twojej grupie docelowej, w który dodatkowo są wplecione słowa kluczowe może załatwić sprawę.

SEO Copywriting wbrew pozorom, nie jest najłatwiejszą dziedziną i dla kogoś kto nie ma obycia ze słowem, może być wręcz nie do przejścia. Doświadczenie na tym polu pokazuje nam, że copywriter nie tylko musi napisać tekst, ale również zapoznać się z daną firmą, poznać ich potrzeby, jak i również potrzeby klientów. Zrozumienie potrzeb z obydwu stron pozwala na stworzenie tekstu, który będzie pracował zarówno na dobrą opinię firmy, produktów i usług, jak i przekładał się na imponujące wyniki w wyszukiwarkach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *