Internet

SEO Mobile – jak być na czasie?

Trendy rządzące SEO nieustannie się zmieniają, a rozwój ruchu mobile jest ważny pod kątem pozycjonowania. Podobno już w 2016 roku odnotowano więcej odsłon stron internetowych na urządzeniach mobilnych, niż na komputerach stacjonarnych.

Dlaczego tak się dzieje? To proste. Niemal każdy posiada smartfona na którym przeglądanie stron www jest szybsze i dostępne w każdym miejscu. Dlatego firmy, które zwracają uwagę na swój wizerunek w internecie, muszą zmierzyć się z rewolucją mobilną.

Zadbaj o widoczność strony

Widoczność strony na urządzeniu mobilnym jest chyba pierwszą sprawą ocenianą przez twoich potencjalnych odbiorców. Pomyśl jak wiele razy denerwowało cię to, jak strona odwiedzana przez ciebie regularnie na PC, nagle na smartfonie wygląda zupełnie inaczej, ikony przeskakują i do tego ręcznie musisz skalować jej wielkość. Najlepszym rozwiązaniem jest konstruowanie tzw. witryn responsywnych, które automatycznie dostosowują szerokość i rozdzielczość do danego urządzenia mobilnego. Responsywność ma dodatkowe zalety pod kątem SEO, jak np. tą, że wszystkie treści zostają pod jednym adresem URL.

Postaw się po stronie odbiorcy

Czego dokładnie oczekujesz od strony mobilnej? Ładnego designu, czytelności, łatwości w obsłudze? A może wszystkiego na raz? 😉 Oczywiście wygląd strony bardzo się liczy, dlatego warto o nią zadbać, ale nie mniej ważna jest również jej użyteczność. Dopiero połączenie tych dwóch czynników stworzy stronę w pełni przyjazną dla odbiorcy.

Warto również wcześniej przemyśleć rodzaj zapytań jakie kierują użytkownicy mobilni, bo wyglądają one inaczej od zapytań użytkowników PC. Ta grupa odbiorców używa mowy potocznej, ich pytania są krótsze i często wykonywane przy pomocy wyszukiwania głosowego. Ten aspekt trzeba uwzględnić w momencie wyboru odpowiednich fraz do pozycjonowania i optymalizacji całej witryny.

Czas ładowania strony to czas użytkownika!

Jeśli jest on zbyt długi, twój potencjalny odbiorca prawdopodobnie zrezygnuje z wejścia do witryny i będzie szukał innej, podobnej do twojej, która być może załaduje się szybciej. Odbiorcy mobilni przeglądają internet w biegu, każda sekunda ma znaczenie, warto więc zrobić wszystko by ten czas na wczytywanie witryny skrócić do niezbędnego minimum. Jak? Zrezygnować z obciążających multimediów, skompresować pliki graficzne oraz zrezygnować z nadmiernej ilości skryptów.

Gwoździem do trumny każdej firmy, która stawia na pozytywny wizerunek w sieci są wyskakujące, zmaksymalizowane na cały ekran pop-upy. Nic tak nie denerwuje internautów, a zwłaszcza tych mobilnych, jak szukanie “krzyżyka”, który skutecznie zamknie natrętną reklamę. Chcesz żeby twoi odbiorcy byli szczęśliwi i z uśmiechem na ustach oglądali twoją witrynę? Usuń wszelkie reklamy, które nie dość, że spowalniają twoja witrynę, to będą źle kojarzyć się z firmą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *