Reklama

SEO i pozycjonowanie to dwa różne pojęcia!

Na naszym blogu często poruszamy tematykę SEO i pozycjonowania, a głównym powodem jest szeroki zakres tego zagadnienia oraz ciągle zmieniające się trendy. Jednak, czy każdy z Was wie, czym różnią się te dwa pojęcia?

Niestety coraz częściej słyszymy, że SEO i pozycjonowanie to to samo. Wyjaśnijmy to raz na zawsze – są to dwa oddzielne, uzupełniające się, ale nie identyczne zagadnienia!

Trochę wiedzy na ten temat poniżej. 

SEO  = optymalizacja stron

Skrót SEO wziął się od angielskiej nazwy Search Engine Optimization, gdzie search engine oznacza wyszukiwarkę, a optimization – optymalizację. Teraz widzisz, że SEO jest ni mniej, ni więcej, a zabiegiem optymalizacji strony pod wyszukiwarki internetowe. 

Jeśli chcesz, by Twoja strona znajdowała się wysoko w rankingach wyszukiwania, a tym samym stała się widoczna dla wyszukiwarek (np. Google), powinieneś zainwestować właśnie w takie działania.

Jak szczegółowo można opisać działania SEO? By wyszukiwarki zaczęły odnajdywać Twoją stronę w gąszczu innych, należy:

  • regularnie zamieszczać unikalną treść, która zawiera słowa kluczowe dobrane odpowiednio do tematyki i założenia strony,
  • stosować zabiegi, które wyróżniają najważniejsze kwestie w treści np. boldowanie, podkreślenia, czy tekst pochyły,
  • optymalnie zbudować menu, treści oraz pozostałe elementy, które przyczyniają się do wewnętrznego linkowania. 

Te wszystkie zabiegi są “widoczne” w treści Twojej strony i oczywiście przyczyniają się do optymalizacji Twojej www, jednak istnieje jeszcze “druga strona medalu”, która odpowiada za optymalizację struktury i kodu strony.

Tutaj wyróżnić należy kilka niezbędnych składowych:

    • przygotowanie witryny do standardów W3C, które określają wytyczne tworzenia strony (poprawne wyświetlanie dla użytkowników i na różnych urządzeniach),
    • optymalizacja obrazów, grafik, plików by zwiększyła się szybkość ładowania strony,
    • umożliwienie wyszukiwania strony poprzez metatagi, nagłówki (h1, h2, h3 itd.) oraz przyjazne adresy UR
    • zapewnić optymalizację profilu linków przychodzących.

SEO to dobro, którego warto używać z głową

Wyżej  opisaliśmy dokładnie czym jest SEO i na czym polega wykorzystanie jego założeń. Warto zapamiętać sobie to zdanie: SEO jest jednym z elementów pozycjonowania. 

Co w takim razie składa się na całe pozycjonowanie? Oprócz optymalizacji w grę wchodzą również: content marketing, link building i analityka internetowa. 

Co do samej optymalizacji, należy wykorzystywać jej potencjał, ale bardzo świadomie i rozważnie. Gdy nie czujesz się na siłach by zamieścić odpowiedni content, zleć to zadanie agencji, która zajmuje się takimi działaniami na co dzień.
Treści na Twojej stronie powinny być przyjazne dla wyszukiwarek, jednak nie możesz zapominać o użytkownikach, którzy korzystają z Twojej www i liczą na ciekawe i rozsądne treści, które nie są przesycone słowami kluczowymi.
Dobrze dobrane działania SEO wpłyną na widoczność Twojej strony, zwiększoną rozpoznawalność marki, a w przyszłości przyczynią się do wyższych przychodów. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *