Reklama

Prosta, szybka i skuteczna reklama sklepu internetowego

Niektóre branże opierają swoje zyski tylko i wyłącznie na sklepach internetowych. E-commerce jest w dzisiejszych czasach tak mocno rozbudowany, że nie mamy cienia wątpliwości o istnieniu tej branży za 20, czy 30 lat.

Co zatem możesz zrobić aby w prosty sposób skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów e-sklepów? Przedstawiamy w tym wpisie cztery warianty, które warto wypróbować!

Bądź widoczny w sieci

Innymi słowy mówiąc – korzystaj z Ads. Jest to jeden z najprostszych sposobów by w kilka dni twój produkt, czy usługa już była widoczna w sieci. Każdy przedsiębiorca wie, że widoczność w wyszukiwarkach, a przede wszystkim w Google, jest niemal niezbędna by zacząć zarabiać na własnym biznesie. AdWords daje nam takie możliwości po uruchomieniu właściwej kampanii. Dużym plusem jest również możliwość kontrolowania wydatków związanych z kampanią, co dla początkujących przedsiębiorców może być kluczowym kryterium. Na początku kampanii ustalany jest budżet dzienny, który można wykorzystać w dowolnie wybrany przez siebie sposób.

Modele reklamy jakie oferuje Ads, to:

  • CPC (cost-per-click) – koszt naliczany za każde kliknięcie w link,

  • CPM (cost-per-impression) – koszt naliczany za każde wyświetlenie reklamy,

  • CPA (cost-per-acquisition) – koszt wykonany za każde wykonane działanie.

Działaj na kilku frontach równocześnie

Pozostając w tematyce AdWords, warto, a nawet trzeba inwestować w linki sponsorowane. Co to takiego? Są to reklamy widoczne na pierwszej stronie, na pierwszym miejscu, ponad organicznymi wynikami wyszukiwania. Dzięki tej formie reklamy, trafimy do dokładnie tego grona osób, które wcześniej opisywaliśmy tworząc kampanię. By ją uruchomić, trzeba jeszcze dobrać odpowiednie słowa kluczowe, stworzyć sensowny opis oraz ustalić maksymalną stawkę za kliknięcie.

Google Zakupy – bardzo skuteczny kanał do promowania swoich produktów. Tutaj nie są wykorzystywane słowa kluczowe (jak w przypadku AdWords) tylko dane z kanału produktów, które są pobierane automatycznie przez Google. Zapoznaj się dobrze ze stroną Google Merchant Center i w prosty sposób załóż konto.

Remarketing – prosta i skuteczna forma reklamy dla właścicieli e-sklepów. Jak działa? Kiedy potencjalny klient choć raz odwiedził twoją stronę lecz nie zrobił zakupów, remarketing generuje reklamy dopasowane do preferencji klienta – a co za tym idzie – nakłania do powtórnego odwiedzenia sklepu oraz złożenia zamówienia.

Dzięki temu można uzyskać wiele korzyści jak np. zwiększenie sprzedaży, zwiększenie ilości zarejestrowanych użytkowników, czy zwiększenie promocji i zasięgu marki w internecie.

Pamiętaj, by promując swój e-sklep zawsze podawać rzetelne, prawdziwe informacje, dobrze opisywać produkty, dbać o content na całej stronie www i brać pod uwagę przejrzysty dla potencjalnych klientów design oraz proste do wykonywania płatności.

Warto włączyć w promowanie swojego e-sklepu media społecznościowe, które są olbrzymią trampoliną w osiąganiu sukcesów w branży e-commerce.

Trzymamy kciuki!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *