Internet

Kluczowe dla ecommerce`u – Poznaj cztery trendy rządzące sprzedażą online

Ecommerce ma to do siebie, że nieustannie bombardowany jest nowymi technologiami. Pojawiają się kolejne funkcje, rozwiązania, zmieniają się  algorytmy wymuszające wprowadzenie zmian w realizowanych kampaniach. Jednak pewne elementy ecommerce`u są w zasadzie stałe. Można powiedzieć, że sprzedaż online stoi na czterech filarach, które stanowią o skuteczności i jakości prowadzonego e-sklepu.

Zobacz jakie są kluczowe elementy każdego ecommercu:

 #1 Mobile first

Już ponad 40% zakupów online dokonuje się wykorzystując urządzenia mobilne – tablety czy telefony. Nie zapominajmy jednak o pozostałych 60%. W tej grupie bardzo wielu użytkowników rozpoczyna proces zakupowy korzystając ze smartfona lub tabletu, by zamówić go później poprzez laptop lub komputer stacjonarny. Zatem bardzo istotne jest to, by sklep online był dostosowany do użytkownika mobilnego. W innym wypadku sprzedaż będzie ograniczona.

#2 Logistyka – #SameDayDelivery

W zakupach online liczy się czas dostarczenia przesyłki. Dostawa na drugi dzień od daty złożenia zamówienia to już absolutny standard. Okazuje się, że można jeszcze szybciej. DHL już wprowadził opcję dostawy wieczornej. Póki co trend #SameDayDelivery się rozwija. Niestety z dostawą tego samego dnia wiążą się wyższe koszty. Jednak wielu e-konsumentów chce otrzymać zamówiony produkt błyskawicznie, nie zwracając uwagi na koszty przesyłki. Im więcej użytkowników zdecyduje się na dostawę tego samego dnia, tym koszty będą maleć.

#3 Content – video

 Już od paru sezonów video content nie schodzi z rankingów najważniejszych trendów na kolejny rok. Póki co nic się w tej kwestii nie zmieni. Materiały video są poszukiwane, oglądane, „szerowane”, komentowane, hejtowane, lubiane i nielubiane. Wokół filmów online zawsze sporo się dzieje. Coraz więcej firm ecommerce`owych doceniło tę formę budowania świadomości marki i zaufania do niej. Kolejne zauważają jaki potencjał drzemie w tym kanale komunikacji z użytkownikami. Tworzy się tutoriale, filmy instruktażowe czy video bumpery po to, by być bliżej klientów.

#4 Nowe technologie – Virtual i augmented reality

 W 2017 r. spory rozgłos zyskały dwie nowe rzeczywistości – wirtualna (VR) i rozszerzona (AR). Póki co stanowią one bardziej ciekawostkę, ale są nadal testowane. Te dwie technologie mogą jeszcze mocniej wpłynąć na rosnące z roku do roku słupki sprzedaży online. Szczególny potencjał drzemie w rzeczywistości rozszerzonej, dzięki niej można „przymierzyć” ubranie bez wychodzenia z domu. Wirtualne przymierzanie ubrań to duża szansa dla sklepów online z odzieżą. Taka funkcja pozwoli im być jeszcze bardziej konkurencyjnymi wobec sklepów stacjonarnych.

Tagged