Biznes, Internet, Reklama

Jak wybrać agencję marketingową do kampanii Google Ads

Jak wybrać agencję marketingową do kampanii Google Ads

Miniony rok wiele zmienił lub raczej przyspieszył to, co było nieuchronne, czyli transfer większości branż do Internetu. W nowej rzeczywistości przemyślana aktywność reklamowa w sieci i skorelowanie działań pozycjonujących ze świadomą kampanią AdWords jest wręcz koniecznością. Zwłaszcza w sferze sprzedaży towarów. Czy warto robić to samemu? Jeśli nie, to jak wybrać agencję marketingową do kampanii Google Ads i innych działań w Internecie? O tym piszemy właśnie dzisiaj.

Zaczniemy zatem od tego, czy w ogóle warto nawiązywać taką współpracę. Może działać we własnym zakresie? Odpowiadamy już teraz.

Google Ads dostępna dla każdego

Jako przedsiębiorca, podobnie jak agencje marketingowe, możesz stać się klientem Google. Technicznie nie ma przeciwwskazań, abyś samodzielnie podjął kroki zmierzające do reklamowania swoich produktów. Zakładasz własne konto, analizujesz sytuację, wybierasz słowa kluczowe, budżet, grupę docelową, regionalizację itp.

Trochę się tego uzbierało, prawda?

Kampania AdWords – dlaczego warto wybrać agencję marketingową

Działania w sieci to skomplikowany proces. Wymaga analizy wielu parametrów, dopasowania budżetu i narzędzi dotarcia do klientów. Niezbędna jest odpowiednia wiedzę, której jako przedsiębiorca nie musisz mieć. Jednak, co ważniejsze, trzeba dysponować czasem, bo prowadzenie, monitoring, analiza i optymalizacja działań pochłaniają godziny, których z pewnością Ci brak.

Już pewnie sam widzisz, że potrzebujesz pomocy. Jeśli jednak jeszcze masz wątpliwości, oto szybka lista naszych subiektywnych powodów, dla których warto zaufać profesjonalistom.

  1. Wiedza

Certyfikowani opiekunowie, którzy od lat współpracują z Google, zjedli zęby na różnych kampaniach, znają ich rodzaje, narzędzia i ich skuteczność w różnych sytuacjach. Wiedzą, jak ich użyć, by właściwie wykorzystać potencjał wyszukiwarki.

  1. Umiejętność analizy danych z sieci

To cenne na każdym etapie kampanii. Dobrze przygotowany opiekun nie zacznie jej bez analizy Twojej strony internetowej pod kątem tzw. user experience, nasycenia słowami kluczowymi, parametrów technicznych itp.

Przyjrzy się też Twoim:

  • produktom,
  • grupom docelowym,
  • działaniom konkurencji,
  • regionalizacji sprzedaży,
  • dotychczasowym działaniom i ich efektom.

Dopiero potem zaproponuje odpowiednie działanie, które uwzględniać będzie m.in.

  • optymalizację Twojej strony www,
  • słowa kluczowe niezbędne do pozycjonowania oraz kampanii Google Ads,
  • dominujące grupy docelowe,
  • uzupełniające grupy docelowe,
  • kanały dotarcia,
  • wybór najskuteczniejszych narzędzi,
  • budżet kampanii.

Na tym nie koniec jego pracy. Koordynacja kampanii to nie tylko wykupienie reklam. To stały, niemal codzienny monitoring efektywności i zachowań konsumentów.

Raportowanie natomiast kończy się nie tylko przekazaniem suchych danych. Opatrzone jest wnikliwym komentarzem, a gdy jest to konieczne także propozycją zmian.

  1. Czas

Nie chodzi o to, że agencje e-marketingowe dysponują czasem, aby się Tobą zająć. Oni siedzą w Internecie cały czas. To ich zadanie, gdy tymczasem dla Ciebie byłoby jednym z wielu. Utknęłoby gdzieś pomiędzy fakturą za najem powierzchni, a przedłużeniem umowy z ważnym kontrahentem.

Tymczasem w działaniach Google Ads chodzi o systematyczność, analizę i kontrolę. Tylko wówczas nie będą to pieniądze wyrzucone w błoto.

  1. Dostępny budżet

Pamiętaj, że, działając samodzielnie, dysponujesz tylko własnymi środkami finansowymi. Tymczasem agencje marketingowe mają je co najmniej od kilku klientów. Dla Google liczy się wartość ostateczna wpływająca od jednego kontrahenta, zatem zsumowanie kilku budżetów z agencji będzie miało większą siłę przebicia niż Twój jeden.

Przekonaliśmy Cię?

Jeśli tak, teraz damy Ci króciutki przewodnik po tym, jak wybrać agencję marketingową do kampanii Google Ads.

Duża czy mała – jak wybrać agencję marketingową do kampanii Google Ads

Jak pisaliśmy wcześniej, agencja, dysponując większym budżetem, może mieć w Google lepsze warunki dla wszystkich swoich klientów, a to oznacza dla Ciebie mniejsze wydatki na reklamę.

Uwaga jednak. Oszczędności, które w ten sposób uzyskasz, może pochłonąć opłata agencyjna za prowadzenie Twoich działań w sieci. Ten czynnik powinieneś dobrze prześledzić i sprawdzić, bo może znacząco wpłynąć na ogólne wydatki reklamowe.

Tymczasem mała agencja, wcale nie znaczy gorsza. Wręcz przeciwnie. To właśnie niewielkie firmy bardziej dbają o satysfakcję klienta, podchodzą indywidualnie, dedykują opiekuna. Dbają także o tych z niewielkim budżetem, bo dla nich każdy klient jest na wagę złota.

Teraz zatem przejdziemy do tego, co powinno Cię zainteresować w takiej współpracy, abyś był usatysfakcjonowany.

Jak wybrać agencję marketingową do kampanii Google Ads – sprawdź, czy będziesz miał opiekuna z certyfikatem partnera Google

To niezwykle istotne, aby Twoja kampania była prowadzona przez jedną lub dwie osoby, które od początku znają jej cele, założenia i efektywność. Taki opiekun daje pewność, że działania będą systematyczne, a wszelkie modyfikacje przeprowadzone po dogłębnej analizie i ze znajomością zagadnienia.

W Media Solutions Group specjalista zajmuje się nie więcej niż 3 klientami. To optymalne rozwiązanie, które pozwala mu na pełną, satysfakcjonującą obsługę.

Zwróć także uwagę, czy agencja ma certyfikat partnera Google. Przyznawany jest on firmom po analizie ich skuteczności, a pracownicy przechodzą test ze znajomości schematów i zasad prowadzenia Google Ads. Ten dokument to dowód, że masz do czynienia z profesjonalistami.

Pamiętaj także o ważnym elemencie – bezpośrednim kontakcie z opiekunem. Upewnij się, czy otrzymasz spersonalizowany adres email (nie na ogólną skrzynkę firmową) i numer telefonu. To pozwoli Ci mieć rękę na pulsie.

Warunki umowy

Częstą praktyką jest podpisywanie umów długoterminowych. Oczywiście jako klient pewnie zostaniesz uświadomiony, że na efekty trzeba poczekać. I z tym w pełni się zgadzamy. Jednak jeśli okaże się, że nie jesteś zadowolony np. z komunikacji między wami, to i tak masz związane ręce. Tym bardziej, że wiele z takich umów zakłada długi okres wypowiedzenia np. 3 miesiące, co dodatkowo wiąże Cię z firmą.

W Media Solutions Group nie stosujemy takich zapisów, nie opieramy się na długoterminowych umowach, a okres wypowiedzenia jest znacznie krótszy. Wychodzimy z założenia, że satysfakcjonująca współpraca jest korzystna dla obu stron, a wymuszanie jej prowadzi do niepotrzebnych nieporozumień i napięć.

Dlatego jeśli szukasz odpowiedzi na pytanie, jak wybrać agencję marketingową do kampanii Google Ads, to szukaj jej między innymi właśnie w umowie.

Konto osobiste niczym w banku

Wybierając agencję marketingową, upewnij się, że będziesz miał osobne konto do prowadzenia kampanii firmowej. Wiele z nich bowiem w ramach redukcji kosztów działa na jednym adresie. Może to dla Ciebie oznaczać:

  • mniejszą efektywność działań;
  • wyższe opłaty.

Ponadto utrudnia analizę skuteczności i ewentualne modyfikacje.

Przyjrzyj się fakturze

Zadbaj o to, aby na fakturze zawarte zostały dwie pozycje – reklama oraz prowadzenie kampanii. To da Ci obraz tego, ile w rzeczywistości płacisz za usługę, a jaki budżet faktycznie idzie na aktywne działania. W końcu to Twoje pieniądze, zatem powinieneś wiedzieć, jak są pożytkowane.

Jak wybrać agencję marketingową do kampanii Google Ads  – sprawdź opinie

Popytaj znajomych. Możliwe, że część z nich prowadzi działania w sieci, a współpraca z agencją jest satysfakcjonując. Jeśli nie masz takich możliwości, zobacz w Internecie opinie o firmie, którą wybrałeś.

Decyzja o współpracy zawsze jest trudna, zwłaszcza gdy powierzasz zewnętrznemu podmiotowi swoje pieniądze. Dlatego przyjrzyj się uważnie, przeczytaj umowę, intuicyjnie zobacz, jak firma traktuje Cię jeszcze przed jej podpisaniem. I podejmij świadomą decyzję.

Życzymy powodzenia.

Zespół Media Solutions Group

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *