Internet

Czy warto zainwestować w aplikację mobilną?

Żyjemy w czasach, gdzie prawie wszystko wykonujemy online, czy się komuś to podoba, czy nie, właśnie w tym kierunku zmierza świat. Zakupy za pośrednictwem internetu już nikogo nie dziwią, a odsetek ludzi, którzy właśnie w ten sposób zaopatrują się w produkty i usługi z roku na rok rośnie o kilkanaście procent.

Wiele przedsiębiorców z branży e-commerce zadaje sobie pytanie: czy posiadając e-sklep warto inwestować w aplikację mobilną? Postaramy się przybliżyć Wam tą tematykę.

Rozpatrz wszystkie za i przeciw

Aplikacja mobilna będzie niewątpliwym wsparciem dla całej firmy – zarówno w sposób wizerunkowy, jak i marketingowy oraz sprzedażowy. Będąc przedsiębiorcą dobrze jest wczuć się zarówno w rolę sprzedawcy, jak i kupującego. Dlaczego? Bo wtedy łatwiej jest zauważyć plusy i minusy inwestowania w swoją firmę i kolejne narzędzia.

Uruchomienie aplikacji na smartfony niesie za sobą wartości dodane, choć wiadomo, trzeba w nią zainwestować, co niektórzy mogą uznać za minus. Jak mawiał klasyk, zróbcie tak, żeby plusy nie przesłoniły Wam minusów 🙂

Jak wiadomo, największym plusem jest wygoda naszych obecnych oraz potencjalnych klientów, których w internetowym świecie niemało. Dlatego warto wykorzystać potencjał jakie daje to narzędzie. Przy projektowaniu aplikacji należy pamiętać by nie była ona kopią sklepu internetowego, a narzędziem z którego wygodnie i przyjemnie się korzysta, zwłaszcza na ekranach smartfonów.

Jak zatrzymać konsumentów na stałe?

Przede wszystkim powinieneś znać zapotrzebowania swoich klientów i wejść w ich rolę. Czego potrzebują? Czego oczekiwaliby od mobilnej aplikacji? Odpowiedź na te pytania przybliży cię do skonstruowania narzędzia, które będzie skrojone na miarę potrzeb potencjalnych odbiorców, a dobrze zaprojektowana aplikacja nie zostanie usunięta po dwóch dniach, tylko zostanie z konsumentem na dłużej.

Nad jakimi rodzajami aplikacji warto pomyśleć?

Kupony i kody zniżkowe – przyznajcie się, korzystacie ze zniżek, prawda? No jasne, każdy z nas to robi. Dlatego apka, która posiada ekstra rabat na dany towar/usługę jest świetną zaczepką by tak ową aplikację posiadać. Gwarantujemy większy ruch w waszych e-sklepach.

Zakupy – najszybsza i najprostsza aplikacja, w niedługim czasie ujrzysz jej efekty. Design powinien mocno nawiązywać do sklepu online, strony www i całej komunikacji wizerunkowej firmy. Apka zakupowa powinna mieć również dostęp do tych samych produktów, które można znaleźć w sklepie online. Klienci docenią prostą obsługę koszyka zakupowego i szynie płatności online. Warto pamiętać!

Programy lojalnościowe – Jesteś częstym użytkownikiem mojej aplikacji? Dzięki temu za wybrane produkty zbierasz punkty, które możesz wymienić na atrakcyjne rabaty. Fajny sposób na przyciągnięcie użytkownika i przyzwyczajenie go do naszej marki.

Aplikacje mobilne to warty wykorzystania, kolejny kanał komunikacji z klientami, dlatego spróbujcie się do nich przekonać, bo – naszym zdaniem – opłaci się to!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *