Biznes, Internet, Reklama

Content na stronie – 6 powodów, dla których to dobra inwestycja

Content na stronie - 6 powodów, dla których to dobra inwestycja

Strona internetowa powinna więcej niż tylko być. Ma przyciągać klientów, zwiększać Twoją sprzedaż (jeśli to sklep online), budować Twoją wiarygodność, przyciągać rzesze użytkowników.  Jest niczym niewidzialne tory kolejowe łączące punkt A, czyli Ciebie z punktem B, czyli Twoimi odbiorcami. A Ty jesteś maszynistą, od którego zależy, czy informacje zawarte w wagonach dotrą do celu.  W tym pomoże Ci właśnie treść, czyli content na stronie.  

Jeśli to Cię nie przekonało, mamy dla Ciebie 6 różnych powodów, którym się nie oprzesz.

Gotowy?

Zaczynamy.

1. Wyróżnisz się

Liczba stron internetowych na świecie sięga 1,5 miliarda. Nawet jeśli nie współpracujesz z zagranicą, to na polu rodzinnym też masz, z kim walczyć. Nowa strona internetowa w domenie.pl powstaje co 30 sekund. W 2016 roku zarejestrowano ich milion. W takim gąszczu przetrwają tylko Ci, których widać.

I właśnie po to jest webwriting. Piękna grafika jest istotna, ale to właśnie słowa sprawiają, że użytkownik Cię pamięta. Za ich pomocą budujesz swój wizerunek, kreujesz siebie i swoją markę. To słowa określają ton, jakim mówisz do swoich odbiorców i nadają charakter wypowiedzi. 

Zadaniem copywritera jest właśnie określenie Voice&Tone marki, czyli sposobu komunikacji z Twoimi odbiorcami, formy, którą Oni rozumieją, a która jednocześnie Cię wyróżnia.

I dzięki temu zostaniesz zapamiętany. 

I przetrwasz wśród miliona istnień internetowych. 

2. Zmniejszysz współczynnik odrzuceń

Masz zaledwie 3 sekundy, żeby zainteresować internautę, który otworzył Twoja stronę. Tyle średnio użytkownicy szukają tego, czego potrzebują.  Dlatego content musi być krótki, ciekawy i przede wszystkim merytoryczny.  To pierwsze wyzwanie na początek. 

Drugim jest interesująca, nasycona wiedzą i informacjami pozostała treść. Bez niej rośnie współczynnik odrzuceń tzn. ilość osób, które po odwiedzeniu witryny, opuściły ją, nie wykonując dalszych działań.  

Dobry content na stronie nie tylko zainteresuje użytkownika, ale także nakłoni go do dalszego działania – odebrania e-booka, rejestracji, subskrypcji newslettera, czy zakupu w Twoim sklepie on-line. 

3. Zbudujesz relacje z Klientem

To właśnie słowem pokazujesz, że rozumiesz Swojego Klienta, czy Użytkownika. Mówisz, jego głosem, pokazujesz mu korzyści, jakie otrzyma, kupując Twoje produkty, czytając Twojego bloga itp.  Wtedy zdobywasz go na dłużej. Będzie wracał po poradę, czy po produkty. Zapamięta Cię. 

Zwłaszcza jeśli będziesz stale przypominał o sobie wpisami na blogu, wysyłką newslettera, mailingiem. I połączysz to z działaniami na social media. To utrwala Twój wizerunek w umysłach użytkowników. Chętniej wrócą do tego, kogo znają, bo nie mają czasu lub chęci na szukanie alternatywy. 

4. Content na stronie wesprze pozycjonowanie SEO

Dobry tekst pomaga w pozycjonowaniu. Nie będziemy oszukiwać, że to wystarczy, aby strona sama się wspięła w rankingach. Nic nie zastąpi regularnych działań opartych o strategię, o czym szerzej pisaliśmy np. tutaj. Jednak treści stanowią ich skuteczne wsparcie.

Właściwy dobór słów kluczowych, używanie tzw. long tail powoduje, że www jest widziana przez algorytmy Google, a w konsekwencji łatwiej i szybciej trafia na TOP10 pozycjonowania. 

Tymczasem źle dobrany content może nawet zaszkodzić. Jedną z takich sytuacji jest np.  kanibalizm wewnątrz www. Oznacza to, że użycie tej samej frazy na różnych podstronach jako słów  kluczowych powoduje, że algorytmy Google się gubią, nie wiedząc, który z adresów URL jest tym właściwym. Taką stronę po prostu ignorują. 

5. Wzmocnisz pozycję w wyszukiwarkach

Content na stronie to także dodatkowe działania takie, jak linkowanie wewnętrzne. Odesłanie z jednej podstrony na kolejną ma kilka zalet:

  • ułatwia nawigację, dzięki czemu strona staje się bardziej przyjazna użytkownikom (a to doceniają nie tylko oni, ale także Google)
  • ułatwia zapoznanie się z Twoją pełną ofertą
  • zachęca użytkowników do wykonania kolejnych działań w postaci przejścia na podstronę, zwiększając czas pobytu, a tym samym prawdopodobieństwo zapoznania się z Tobą, twoją firmą i zapamiętania jej
  • ułatwia algorytmom Google indeksowanie podstron
  • wspomaga pozycjonowanie

Jednak linkowanie wewnętrzne musi być przemyślane, w przeciwnym razie może być traktowane jako spam, zirytować użytkownika i odstraszyć roboty Google.

6. Zwiększysz konwersję z microcopy

W tym miejscu wyjaśnimy dwie kwestie. 

Tajemniczo brzmiąca konwersja to nic innego, jak procentowy stosunek osób, których Twoja strona przekonała do dalszych działań do ogólnej liczby odwiedzin. Dobre treści są w stanie tego dokonać. 

Jednak jest jeszcze microcopy, dla której wyższa konwersja jest celem nadrzędnym. Co to jest? Otóż są to wszelkie drobne słowa, których moc jest ogromna. Wśród nich znajdziesz m.in.:

  • przyciski CTA,
  • formularze rejestracji, 
  • zachęty do subskrybcji newslettera, 
  • potwierdzenia mailowe zapisów, 
  • błędy 404 itp.  

Dobrze dobrane słowa, połączone z odpowiednią grafiką potrafią podnieść współczynnik konwersji o kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt procent. To potężny wynik, którego nie należy lekceważyć.   

Oto 6 czynników, dla których content na stronie ma znaczenie.  

Ale jeszcze krótka odpowiedź na pytanie:

Content na stronie – czy warto współpracować z copywriterem?

My oczywiście jesteśmy na stanowisku, że tak. 

Dlaczego?

Wyjaśnijmy:

Dobry copywriter

  • zrobi za Ciebie research wśród Twoich klientów i konkurencji
  • dopasuje charakter wypowiedzi do języka, którym  posługują się odbiorcy
  • zwizualizuje wszystkie Twoje persony
  • napisze unikalne teksty
  • poprowadzi Twojego bloga w sposób inspirujący i trafiający do użytkownika, ale też przyjazny pozycjonowaniu

Ponadto wraz z nim otrzymujesz

  • jego wiedzę o zasadach pisania pod SEO
  • właściwe  linkowanie wewnętrzne
  • unik przed kanibalizmem podstron
  • szereg narzędzi, które w dłuższej perspektywie są Ci zbędne

Udało nam się przekonać Cię do opracowania contentu na stronie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *