Biznes

7 porad jak wybrać agencję, która tworzy strony www

Brak strony firmowej w internecie wydaje się już czymś co najmniej nieuzasadnionym. Ale tak, jak przyjęło się mówić, że „milczenie jest złotem, a mówienie srebrem”, tak można zaryzykować i powiedzieć, że lepiej strony nie mieć w ogóle, niż mieć stronę źle zaprojektowaną. Dobrze skrojona witryna opowie historię o firmie, działalności, ludziach, którzy tworzą markę, będzie to strona użyteczna i przyjazna dla użytkownika. A co równie ważne będzie właściwie zbudowana od strony technicznej. W rezultacie będzie potwierdzać rzetelność prowadzonego biznesu. Tylko jak wybrać agencję interaktywną, która stworzy taką stronę www?

Poznaj 7 porad, które pomogą Ci wybrać najlepiej

#1 Dobry research nie jest zły

Strona, która będzie wizytówką firmy nie powstanie na chwilę. Powinna posłużyć przez dłuższy czas. Dlatego powinniśmy poświęcić trochę wysiłku na porządny research. Obejrzeć realizacje różnych agencji, porównać ich jakość na tyle ile potrafimy. Na pewno dostrzeżemy to czy strona jest przekonująca, estetyczna i łatwa w poruszaniu się po niej.

#2 Zobacz jak prezentuje się strona agencji

Wprawdzie utarło się, że „szewc bez butów chodzi”, to jednak agencja interaktywna nie powinna pozwolić sobie na kiepską stronę www. Strona agencji ma pokazać jej możliwości, stopień zaawansowania, zmysł estetyczny, umiejętne dobranie funkcji, itd. Zwróćmy uwagę czy strona jest łatwa w odbiorze, czy nie zawiera jakichś tekstowych błędów itd.

#3 Sprawdź czy agencja dzieli się opiniami i poszukaj rekomendacji w internecie

Na stronach internetowych (w zasadzie w każdej branży) często znajduje się sekcja z opiniami. Oczywiście mogą być spreparowane, ale nie zakładajmy jednak, że tak jest. Bądźmy oczywiście ostrożni, ale bez przesadnej podejrzliwości. Wychodząc z założenia, że opinie są prawdziwe dowiemy się kto i co o takiej agencji napisał. Jeśli pod opiniami są nazwiska opiniotwórców i nazwy firm możemy być pewni, że są one prawdziwą relacją ze współpracy z agencją. To jeden z najbardziej poczytnych działów stron. Warto też poszukać w internecie opinii na różnych forach.

#4 Przeanalizuj realizacje

Realizacje znaleźć możemy bezpośrednio na stronie, a jeśli ich tam nie ma poprośmy o ich wskazanie. Agencje raczej chętnie chwalą się tym, co zrobiły dla swoich klientów, także nie powinniśmy mieć najmniejszych problemów z przeanalizowaniem wykonanych stron internetowych. Wystarczy pooglądać witryny, które zostały już opublikowane w internecie i sprawdzić czy są one według naszego sumienia na wysokim poziomie, czy odpowiadają na potrzeby naszej firmy. Zwróćmy oczywiście uwagę na to, czy są przyjazne użytkownikowi, czy jest intuicyjna nawigacja, odpowiednia funkcjonalność itd. Każde nasze spostrzeżenie jest cenne.

#5 Skontaktuj się i oceń jakość obsługi

To jeden z kluczowych elementów, które powinniśmy poddać ocenie zanim na cokolwiek się zdecydujemy. Czas odpowiedzi na zapytanie jest istotny. Dzisiaj są i tacy, co twierdzą że odpowiedź powinna przyjść w kilka minut. Nie dajmy się jednak zwariować. Jeśli odpowiedź otrzymamy po kilku godzinach jest ok. Potem oceńmy jakie jest podejście agencji po pierwszych ustaleniach, jak szybko i na jakim poziomie przygotowana zostanie pierwsza propozycja, czy agencja się angażuje i czy czujemy, że dobrze zaopiekuje się naszym projektem. To da się ocenić, tak samo jak możemy ocenić sprzedawcę w sklepie stacjonarnym. Albo ktoś jest zainteresowany i zaangażowany albo nie.

#6 Niesztampowe podejście

Każdy biznes nieco się od siebie różni – inna branża, inni ludzie, może być regionalny lub międzynarodowy, skierowany do konsumentów, jak i do przedsiębiorstw. Chodzi o to, by agencja nie tworzyła stron szablonowych niezależnie od wielkości firmy, jej profilu, sposobu pracy itd. Strona ma być dopasowana, podkreślająca szczególne, unikatowe cechy przedsiębiorstwa.

#7 Doradzają, odradzają

Począwszy od pierwszej rozmowy, przez omawianie cech firmy, dobieranie funkcji, tworzenie makiet, testowanie i wdrażanie agencja interaktywna ma doradzać nam najlepsze rozwiązania. Powinna być z nami w stałym kontakcie i budować witrynę tak, by odpowiadała na potrzeby rynku, by burzyła bariery zakupowe, budowała zaufanie do marki. Doradztwo jest istotne ze względu na to, że w trakcie rozmów uda się wypracować najlepsze rozwiązania, które przyniosą wymierną korzyść.

Są lepsze i gorsze firmy, to my ostatecznie decydujemy o tym z kim będziemy współpracować przy tworzeniu strony internetowej dla naszego biznesu. Jeśli podejdziemy do tego z uwagą wybierzemy zespół, który pomoże nam w zbudowaniu przekonującej strony internetowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *