Stało się. Nareszcie jesteś posiadaczem swojego wymarzonego sklepu internetowego. Wiesz co powinno być następnym krokiem? Tak, promocja! A jak najlepiej ją wykonać? Przy pomocy pozycjonowania.
Gdybyś miał tylko sklep stacjonarny, naturalnym krokiem w procesie promocji byłoby zamieszczanie reklam w lokalnej prasie, roznoszenie ulotek i plakatów. Takim właśnie krokiem w kierunku promocji sklepu internetowego jest marketing online, w którym wielką rolę odgrywa pozycjonowanie. My nie wyobrażamy sobie, żeby go pominąć!
Pozycjonujesz – stajesz się widoczny w wyszukiwarce
Przyjmijmy hipotetyczną sytuację: użytkownik szuka w sieci nowych opon na zimę. Tak się składa, że Twój sklep oferuje właśnie takie produkty. Jak może je znaleźć? Wystarczy, że wpisze w wyszukiwarkę odpowiednią frazę, a ta fraza pokieruje go do Twojego e-sklepu.
Wszystko z pozoru wygląda pięknie i prosto, ale jak sprawić by w gąszczu setek różnych sklepów internetowych klient wybrał właśnie Twój?
Z pomocą przychodzą specjaliści od pozycjonowania, którzy tę sztukę powinni mieć opanowaną do perfekcji. Pierwszym krokiem jest optymalizacja e-sklepu, czyli tak naprawdę optymalizacja wszystkich działań, które są widoczne i niewidoczne dla odbiorców. Co mamy na myśli? Struktura sklepu (przyciski, wyskakujące okienka, newslettery, wezwania do działania itp.) muszą być przyjazne zarówno dla robotów Google, jak i dla odwiedzających.
Nie ilość, a jakość
Istotną kwestią są również wszelkie teksty oraz opisy produktów na stronie. Powinny one zawierać słowa i frazy kluczowe potrzebne do pozycjonowania e-sklepu, przypadkowo napisane zdania nie wchodzą tu w grę. Wszelkie teksty na temat firmy nie mogą być nieprawdziwe, przekoloryzowane. Musisz pracować na zdobywaniu zaufania Twojego przyszłego klienta, więc nie warto na samym starcie wprowadzać go w błąd. Opisy produktowe powinny być ciekawe i najlepiej by odpowiadały na nurtujące i typowe pytania użytkowników. Zdjęcia produktowe muszą być dobrej jakości, pamiętaj, że przy ich pomocy również można wypozycjonować sklep! Nie ilość, a jakość – przemyślane i ciekawe treści oraz odpowiednie upiększenie graficzne mogą być kluczem do sukcesu Twojego e-sklepu.
Promocja poprzez różne kanały
Warto połączyć działalność sklepu online z popularnymi kanałami social media: Facebookiem, Instagramem, Twitterem itp. Zalecamy to dla wszystkich branż i firm, szczególnym powodem jest tutaj bezpośredni kontakt z odbiorcami i możliwość promowania nie tylko artykułów/usług, ale pokazywania “życia firmy” od wnętrza, co niesamowicie buduje więź i pozytywne relacje z potencjalnymi klientami.
Kanały social media mają również kolejną, ciekawą funkcję z której właściciele e-sklepów powinni korzystać, mianowicie płatne reklamy. Wpłacając wybraną kwotę na konto reklamowe Facebooka możesz rozreklamować swoje produkty u wybranej grupy odbiorców, a zdjęcia mogą pojawiać się nie tylko w feedzie (głównej tablicy), ale i na powiązanym z Facebookiem Instagramie oraz na platformie Messenger.
Blog & Google Ads
Blog firmowy to temat, o którym już kiedyś wspominaliśmy, jednak w temacie e-sklepów również warto o nim napisać. Dlaczego zdecydowanie rekomendujemy założenie takiego bloga? Po pierwsze, możesz zainteresować swoich odbiorców ciekawą historią własnej firmy, albo opisywać proces powstawania produktów lub zrobić kącik porad (np. “dowiedz się o najnowszych trendach na zimę 2019 ”; “styl skandynawski nie tylko w salonie”, “zorganizuj najlepsze kinder party dla swojego dziecka”). Po drugie, blog jest ściśle powiązany z e-sklepem lub stroną www, a dzięki oryginalnej i niepowtarzalnej treści wpływa na pozycjonowanie! Treści blogowe można udostępniać poprzez kanały social media i tworzyć jedną, wspólną całość, która perfekcyjnie wpłynie na widoczność nawet świeżo upieczonej firmy.
Warto zapoznać się również z ofertą Google Ads, która proponuje spersonalizowane, płatne reklamy wyświetlane w górnej sekcji wyszukiwania.
Jak widzicie, możliwości jest naprawdę dużo i żeby dokładnie je dobrać i sprecyzować cały plan na promocję, warto zgłosić się do agencji marketingowej/interaktywnej, która wspomoże przy całym procesie i dobierze najlepsze rozwiązania.
Pozostajemy do Waszej dyspozycji! 🙂