Reklama

Poznaj tajniki skutecznej kampanii reklamowej w internecie

Każdy przedsiębiorca na pewno zdaje sobie sprawę z tego, by zaistnieć w dzisiejszym świecie, musi promować swoją firmę w sieci. Poza takimi standardami jak strona www, czy e-sklep, istotną składową dobrej promocji jest skuteczna, dobrze zoptymalizowana kampania reklamowa. Narzędziem, które może wspomóc efektywność lub wykryć ewentualne błędy jest audyt AdWords.

Prowadzenie samych kampanii w Google nie wystarczy. Dlaczego? Nie będąc specjalistą od marketingu internetowego możesz nie zdawać sobie sprawy, że reklama, w którą zainwestowałeś, nie ma ustawionych odpowiednich parametrów, które przekładałyby się na wzrost zainteresowania twoją witryną – a co za tym idzie – sprzedażą twoich produktów/usług. Dobra optymalizacja kampanii jest podstawą, dlatego warto powierzyć audyt Google AdWords profesjonalistom, którzy znają się na rzeczy.

Kilka słów na temat audytu AdWords

Jest on przeprowadzany przez niezależnego specjalistę, który ocenia elementy kampanii i ich skuteczność. Pod lupę brane są m.in.:

  • ustawienia konta AdWords,

  • dopasowanie struktury kampanii do celów biznesowych,

  • dopasowanie słów kluczowych,

  • poprawność zbierania danych.

Po przeprowadzeniu audytu sporządzany jest raport, w którym zaznacza się obszary kampanii wymagające poprawy. Weryfikacja błędów i ich naprawa pozwoli w krótkim czasie poprawić skuteczność owej kampanii.

Które elementy kampanii są sprawdzane w trakcie audytu?

  • Konfiguracja z narzędziami Google

Aby zapewnić maksymalną skuteczność kampanii, nie należy ograniczać się jedynie do narzędzi AdWords. Warto łączyć je z Google Analytics, dzięki któremu uzyskamy jeszcze bardziej szczegółowe i unikalne dane. Analytics pozwala również na bieżąco sprawdzać skuteczność kampanii.

  • Struktura kampanii

Całość struktury jest sprawdzana pod kątem adekwatności, jeśli coś nie jest dopasowane tak jak powinno, audyt powinien wykryć ewentualne błędy i zaproponować zmiany. Ten etap jest bardzo ważny, by zarządzanie reklamami w przyszłości było efektywne.

  • Ustawienia kampanii

Istnieje kilka ustawień, które należy sprawdzić, a do najważniejszych należą: harmonogram godzinowy i dzienny, typ kampanii, ustawienia geograficzne i dostosowanie stawek do lokalizacji, urządzeń oraz pory dnia. Odpowiednio ustawione uprzednio wymienione elementy, pozwolą na zwiększenie efektywności twojej kampanii.

  • Teksty reklam

W kampaniach reklamowych to właśnie treści są najważniejsze. Dobrze napisany tekst sprzeda każdy produkt, czy usługę. Każdy tekst powinien wyróżniać się atrakcyjnym, ale zrozumiałym dla danej grupy docelowej językiem, a także podkreślać wszelkie walory produktu/usługi. Podczas audytu, specjalista musi sprawdzić czy treści są odpowiednio przygotowane: zarówno pod względem stylistycznym, jak i technicznym. Istotna jest również weryfikacja elementów wezwań do działania.

  • Słowa kluczowe

Skuteczność kampanii AdWords zależy od prawidłowo dobranych słów kluczowych. Prowadzony przez specjalistę audyt pozwala zweryfikować czy słowa te są precyzyjnie dopasowane do reklamowanych produktów/usług. Powinno zwrócić się również uwagę na ustawienia stawek maksymalnych CPC, a także sprawdzić wynik jakości i wykluczające się słowa kluczowe.

  • Wskaźniki kampanii

Poza powyższymi elementami kampanii, nie można zapomnieć o analizie bardzo ważnych wskaźników: współczynnika klikalności, współczynnika odrzuceń, wyniku jakości, współczynnika konwersji, czy średniego CPC.

Audyt AdWords obejmuje jeszcze wiele innych, istotnych elementów, a dzięki tej analizie i wskazaniu obszarów, które należy poprawić, twoja kampania będzie dopracowana w każdym calu.

Zastanawiasz się, czy potrzebujesz takiego audytu, skoro sam prowadzisz kampanie AdWords? Jeśli na dłuższą metę nie przynoszą one zamierzonych efektów, powinieneś zainteresować się zleceniem takiego audytu jakiejś agencji. Taka usługa pozwoli ci zdobyć wiedzę i być może naprawić błędy, których ty nie zauważasz. Koniec końców poskutkuje to w dobrze zoptymalizowaną, skuteczną kampanię reklamową twojej firmy.

Tagged , , , , , ,