Internet, Reklama

Internauci szybko opuszczają twoją stronę? Sprawdź co może być powodem.

Jakie czynniki wpływają na jakość twojej strony www? Czy kiedykolwiek się nad tym zastanawiałeś? Jednym z powszechnie uznawanych “błędów” przez który Internauci nie są skłonni zostać dłużej jest słaby copywriting, jednak nie tylko on może być powodem szybszego opuszczania twojej witryny, Sprawdź, co jeszcze.

Po pierwsze: Mało kreatywny design

Wygląd strony jest niezwykle ważny by przyciągnąć uwagę użytkownika. Większość z nich, wchodząc na twoją www i przeglądając jej zawartość, z pewnością zatrzyma się na dłużej, kiedy wygląd strony wzbudzi zainteresowanie. Bardzo ważne jest aby zachować balans między funkcjonalnością strony, a jej designem. Nie jest to prosty zabieg, ale również nie jest to rzecz nie do osiągnięcia.

Zadbaj o przejrzystość, co jakiś czas zmieniaj szablon strony, wypróbuj nowe fonty. Wytłuszczaj najważniejsze informacje i linkuj odpowiednie kwestie jak np. dostęp do twojego bloga, który będzie źródłem dodatkowej wiedzy.

Po drugie: zbyt długie ładowanie strony

Chyba jedna z najbardziej irytujących rzeczy, jaka może przytrafić się w sieci. Wolno ładujące się strony są jednym z najczęstszych powodów, przez które Internauci szybko opuszczają twoją stronę i – co gorsza – szukają strony konkurencji.
Żyjemy w dobie szybkich zakupów, szybkich pożyczek, szybko załatwianych usług. Czas jest dla wszystkich na wagę złota, dlatego warto przemyśleć ten temat.

Co możesz zmienić?
Kompresuj pliki graficzne. Teraz można robić to bez utraty jakości, a plik będzie znacznie “lżejszy” i nie będzie już zajmował tyle miejsca.
Zoptymalizuj bazę danych. Pewnie nigdy tego nie robiłeś, ale usunięcie starych szkiców postów, czy niepotrzebnych śmieci pozwoli zaoszczędzić trochę miejsca.
Przetestuj inny hosting. Rynek internetowy jest przepełniony różnymi hostingami, niektóre z nich pozwalają na szybsze przetwarzanie informacji na stronach.

Po trzecie: brak zoptymalizowanej treści

Internet zarzuca nas treścią, jednak nie zawsze jest ona dopasowana do użytkownika. Zadbaj by u ciebie było inaczej! Niestety zwrócenie uwagi to nie cała robota, która musisz wykonać by przekonać do siebie Internautów. Większość z nich zapewne nie doczyta twojego tekstu do końca. Co zrobić, żeby to zmienić?

Stosuj podpunkty, wytłuszczaj najważniejsze kwestie, używaj śródtytułów (h2, h3, h4 itd), które uporządkują całą treść również pod kątem SEO.
Zainteresuj swoich odbiorców atrakcyjnymi grafikami, przyciągającymi wzrok zdjęciami, wykorzystuj wszystko by zatrzymać ich na dłużej.

Po czwarte: responsywność strony

Coraz częściej internet jest przeglądany na urządzeniach mobilnych. Jeśli twoja strona nadal nie jest dostosowana do ekranów telefonów, czy tabletów, radzimy byś szybko to zmienił. Witryna oglądana na ekranie smartfona powinna scrollować się jedynie w górę i w dół – a nie po szerokości, tak jak jest to możliwe w przypadku stron projektowanych na komputery stacjonarne.
Kiedy twoja www jest dostosowana do różnych urządzeń, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że użytkownik zostanie na niej dłużej, ponieważ zapewniłeś mu komfort zapoznawania się z treścią.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *