Reklama

Co to jest konwersja AdWords?

Jeśli mielibyśmy jednym zdaniem określić co to jest konwersja AdWords, to napisalibyśmy, że jest to wpływ działań internautów na stronie www, które przynoszą jakąś wartość. Może nie brzmi to do końca logicznie dlatego przeczytajcie tekst poniżej.

Konwersja AdWords jest niezwykle ważnym elementem przy planowaniu działań marketingowych firmy. Czym naprawdę jest i co dzięki niej można uzyskać?

Warto zainwestować w Google Ads

Po uruchomieniu kampanii Google AdWords możemy obserwować każde działanie jakie podejmie internauta na Twojej stronie www. To będzie przekładało się na  wyniki w postaci owej konwersji, a dla Ciebie będzie to wskaźnik, czy działania jakie podejmujesz na stronie mają sens.  Do jakich działań można przypisać konwersję AdWords? Np.:

  • kliknięcie w reklamę,
  • wypełnienie formularza kontaktowego,
  • złożenie zamówienia w sklepie internetowym,
  • dokonanie zakupu,
  • pobranie poradnika itp. 

Jak mierzy się konwersję AdWords?

Nie jest to nic skomplikowanego. Na początku pobierany jest kod HTML/JavaScript z konta AdWords, a następnie wklejany jest w kod Twojej strony www. 

Mierzenie konwersji jest przydatne szczególnie podczas działań promocyjnych, ponieważ na bieżąco można sprawdzać skuteczność ustawionej reklamy Ads. Co można jeszcze osiągnąć przez mierzenie konwersji?

  • Badanie zwrotu inwestycji (ROI). Dzięki temu wiadomo które frazy, słowa kluczowe, reklamy, a nawet teksty reklam najbardziej przyciągnęły użytkowników na Twoją stronę www. Konwersje Ads dokładnie wskażą w które z nich warto dalej inwestować, ponieważ przynoszą one korzyści, a z których lepiej zrezygnować. 
  • Śledzenie z jakiego urządzenia korzystają potencjalni odbiorcy. Laptop, tablet, a może użytkownicy mobile? Instalacja kodu konwersji AdWords pozwoli na wgląd w dane z jakich urządzeń korzystają potencjalni odbiorcy. Takie informacje pozwolą również na właściwe wzmocnienie kampanii w wybranej grupie. 
  • Badanie zależności między elementami kampanii, a celami biznesowymi, które określane są w Google AdWords. Dzięki temu wiadomo jak idealnie zaplanować i rozłożyć budżet przeznaczony na kampanię, ponieważ konwersja dokładnie pokazuje, które frazy i reklamy przyciągają skuteczniej potencjalnych klientów. 

Według nas, konwersja Ads jest jednym z kluczowych działań, które podejmuje się przy uruchamianiu całej kampanii reklamowej. Warto ją śledzić i mierzy na bieżąco, a zdobyte dane wykorzystać do zwiększenia efektywności kampanii.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *